Julkomers och stress in i sista stund.

Då var äntligen julklapparna färdigköpta. I år gick dom loss på 1580:-
Det är ganska sjukt egentligen. Svensken räknas i år lägga ut ca 5700 kronor på klappar -  allt som allt kommer det i Sverige handlas julklappar för 51300000000 kronor. Det är ungefär samma summa som Sveriges sjukhusbudget på ett år. Rimligt? Nej, inte alls faktiskt.

Julmaten, skinka, köttbullar, sillsallad, janssons, potatis, gravad lax, prinskorv, rödbetssallad, ris ala malta, pepparkakor, lussekatter, ja, you name it. Det är enormt mycket mat. Antar att många av er som läser suckar, MEN jag tycker faktiskt man ska ägna barnen runt om i världen som inte har det lika bra en tanke.

Men men, nu ska det iallafall firas jul. Blir en jul hemma med familjen i år.

Julkväll med ib:
Robin: Och den som får lämna rummet är.... ROSS CAMPBELL
Ross: Jaha, ska ni inte fråga hur det känns?
Ryan: Men fan, stick då!

Helt underbart!

Nä, efter att nu ha fått tagit några andetag och gråtit en skvätt, gör jag jul, med all rätt också.

Bing Crosby - White Christmas.

Bara snön som saknas.

Over and Out

Ps. Kerstin. Ds.


Kommentarer
Postat av: K

Jag hade en jättesmart kommentar men jag glömde bort den, kommer väl på den snart igen.. Jo, nu kom jag på den! Du ska fira jul med all rätt för det är du värd!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback