Göteborg och HandbollsgymnasieSM

Nyligen hemkommen med en strejkande dator som jag, efter många suckar, fått att fungera. Blir glatt välkomnad av 51 olästa mail (Jag har inte kollat mailen sen jag åkte i onsdags....) varav 34 av dem är sådana spam-mail från något engelskt namn i stil med Kieth Krane eller Patsy Lackey som antingen handlar om diverse lån eller om hur min penis ska bli större eller om en särskild sexleksak.
GUD VA KUL!
[Börjar blockera avsändare]

Göteborg göteborg, denna underbara stad med en hel del landslagare och elitseriare, hårda bollar och sura muskler. 5 hårda matcher med 4 förluster och 1 vinst, men jag må ändå säga att vi gjorde det bra! Vi är typ det enda laget där nere som inte har en enda spelare med i riksläger eller en elitserie-tränare... Vi är också det enda laget som kan säga R. Vi har åkt under vattnet med bussen, vi har ätit jordgubbar på balkongen, vi har pratat i sömnen, vi har slitit och slagits. Vi har ätit och sovit. Vi har klistrat fingrarna tusentals gånger. Vi har skrattat otaliga gånger åt andra; oss själva; livet och sveken. Vi har jämfört herrar och damer. Vi har hört dialekter som fått oss att fnissa i all hemlighet medans vi lagt på fejkad über-norrländska. Vi har tittat på stjärnorna både i himlen och på handbollsplanen. Vi har skaffat oss och delat ut blåmärken. Vi har räddat en groda från döden. Vi har haft det bra, om inte bättre, om inte bäst.

Nu väntar tvätt av äckliga shorts och senare i dagarna sista april.

Känn ingen sorg för mig Göteborg
Jag vet att alla tror att, om himlen finns är jag förlorad

Over and Out

Kommentarer
Postat av: matilda

handbollens stad, massa matcher och allt annat. jag är bara sådär lagomt avis, Hanna ..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback