in bollnäs.

inledde kvällen med en balkongis med lisa. fan vad vi pratade. oh det var mys! och snart kommer hedin också. lite sent kan tyckas, men vafan. allt för henne!

och jag och min pojkvän har en ständigt pågående dispyt om huruvida det heter ostkrok (vilket jag säger) eller ostbåge (som han säger). Genom hela livet har de hängt med, ostkrokarna. I min oskyldiga barnvärld var de ganska vanliga som snacks på helgen, i lagom stora påsar med det härliga mönstret på. Senare fick jag höra att de ofta kallas ostbågar. Det lät dumt i mina öron! Vanans makt är stor. Jag säger fortfarande ostkrokar och det gör de flesta omkring mig med norrländskt ursprung. Men ostbågar är väl lika logiskt egentligen, frågan är om det finns någon som kallar dem Cheez Doodles, eller typ Doodlar eller nått?

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Nathers

Äh, jag säger juustokaari jag istället ;D Pappa säger ostbågar och mamma ostkrokar. Jag har faktiskt aldrig nämnt ordet högt förrän just nu. DET DU!

2007-08-19 @ 12:39:48
Postat av: Hanna hon själv

Fan. Det ska jag också börja säga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback