De här väggarna rasar och jag undrar vad som händer.

Som du kanske har förstått
Jag är hos dig igen
Jag försvann ett tag på vägen
Men jag saknade dina sinnen
Det har varit tungt och grått
Jag är frusen än
När livet sköljde bort oss och vi glömde våra minnen


Ja, inledningen på Larsas "Jag är hos dig igen" får alltså inleda dagens blogg.
Helgen har varit fantastisk! Såren känns läkta och kärleken spirade som aldrig förr. Det finns nog ändå ett speciellt pappa-dotter band där någonstans; "En vacker dotter, bara en, han älskat som en ädelsten" myntade allas våran mister shakespeare en gång i tiden. Jag hoppas att det är jag. Det kändes liksom som så nu. Och det värmde.

Jag fick äran att sitta brevid en gubbe på bussen hem. Han var läskig. Åt yoghurt och hade pärlarmband på sig.

Och jag konstaterar att bevis är sanna, för för var dag som går visar det faktiskt sig. Jag är misantrop! Jag missunnar andra människor. De får inte vara "fula", inte bete sig fel i sällskapet, inte säga fel, inte försöka vara någon de inte är, för det blir så genomskådat. Jag känner mig som en träig kärring mellan gångerna. Sitter och gnäller över hur folk klär sig och hur de skriver mest med ä (som man faktiskt får lära sig i grundskolan!) och hur vissa även skriver DOM. Det är lite förbjudet efter en uppväxt med Lillemor. Och själva ironin i allt detta är att JAG har många, ack så många brister, men jag vägrar inse det. "Perfektionist!" säger de. Men jag vill inte relatera mig till den stämpeln. Nej, jag är värd lika mycket som alla andra, får jag höra varje gång någon av mina små mörka fördomar kryper ur min mun och sätter sig i hetta. Men nej, det är jag faktiskt inte. Alla har olika värden. HATE ME FOR THIS DAVID, men någonstans i samhället kommer klass-skillnader alltid finnas kvar, hur vi än beter oss.

Själv har jag fått nog av sommar. Nu vill jag ha snö, julfirande i Idre.
Fast först:

Precis där, de sköna bilder du kan skåda, kommer jag befinna mig om 26 dagar.

Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback