Som den misantrop jag är..

Ja, jag har flertalet vänner och bekanta som använder blogg, och det händer att jag underhåller mig själv en söndagkväll som denna med att kika igenom de flesta.. Och jag måste säga; Jag blir så OFANTLIGT trött på allt detta jävla gnäll..
Jag har ont, jag är deprimerad, jag fick IG på provet idag, buhuuu, det är så synd om mig... Min kritik riktas främst till dem som använder ord som utbränd eller deprimerad. Jag tycker att dessa bloggare känns oseriösa och orutinerade när det kommer till kunskapen om livet. Utbränd, det blir man inte av att ha HELA 4 prov på en vecka i skolan, samtidigt som man ska ha tid att dricka alkohol, umgås med pojkvännen, rent av slappna av eller vad fasiken det nu kan vara.. Se dig själv i spegeln människa! Utveckla dina ord och tankar och gå någon mil i andras skor. Jag vet att alla har helt olika mentala gränser och kapacitet men vafan, inte kan det vara så pass att depression ska definieras "jag har inte pengar till att gå på krogen i helgen så nu blir jag utan umgänge" eller "Jag har stukat foten och kommer få rehab-träna MINST två månader innan jag är tillbaka, guuud så jobbigt.."
Jag har sett på, agerat och gått förbi. Och tro mig, ni kan byta ut era termer mot ord som: "nedstämd", "ledsen" eller "utsliten", men snälla, sluta misbruka just de två orden..

Nej, jag ska göra mig en smakande chai-latte, lyssna på Spektor och mysa bort resterna av denna söndag.

Inte att glömma: TACK tjejer för en underbar fredag! Älskar dig Emil!

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra sagt Hanna!

2008-01-28 @ 15:08:55
Postat av: Sundqvist

jag tycker om ditt perspektiv och ditt sätt att utrycka dig i ord! du har helt rätt, så rätt. (hjärta)

Postat av: nathers

men: ÄH!
Utbränd och deprimerad fo tha shizzle dude! Ger ju mer liv och anger till texten.

2008-01-30 @ 06:23:21
URL: http://sixpounder.blog.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback