Som den misantrop jag är..

Jag inser sakta men säkert för var dag som går att fler och fler anser att för att kunna skapa sig en identitet så bör man tillhöra någon slags konstutition eller dylik samhällsgrupp. Detta är enligt mig totalt absurt. Man bör väl, utan att behöva ge vika för sina egna priciper och sin tro, kunna bli en självständig människa? Man BÖR kunna bli "någon" utan att blir det genom "något". Lägg inte på en spegel, där andra kan spy ut sina fördomar och helt enkelt få dem bekräftade och reflekterade. Sluta att identifiera dig med något. Presentera inte dig som "innebandyspelare", "naturare" eller "kristen". Säg: HEJ, jag heter xxxxxxx och jag är jag. Då ska du se att folk tar dig för den du är. Inte för någon paradigm. Utan för DIG. Och inte någon annan jävel.

Imorgon blir det morgonlöpning, skola, Tina, middag, teater, godis, och en massaaaa hederligt skitsnack. Ja, skitsnack. Om just dig, det och dem.

Personligen avlsutar jag kvällen med en utskällning, en värdesättning och en utvärdering av mig själv som person. Jag är nog ett socialt missanpassat svin som ingen kan tycka om. Det är jag det!

Bloodbath - Cancer of the Soul

Med frätande ilska, Over and Out

Kommentarer
Postat av: nathers

ja, jag håller med.. det är nog du det där, haha. men på något hörn tycker man ju om dig, konstigt nog ;>

Postat av: Anna-Karin

"Jag är nog ett socialt missanpassat svin som ingen kan tycka om."

"Lägg inte på en spegel, där andra kan spy ut sina fördomar och helt enkelt få dem bekräftade och reflekterade. Sluta att identifiera dig med något. "

Okej.

2008-02-07 @ 09:40:59
URL: http://anna-karin.toobigtofitinhere.com
Postat av: h.

Det där "socialt missanpassat svin som ingen kan tycka om" kommer ju inte från min mun. Det är citerat från ett bråk. Haha, tro inte att jag skrivit så om mig själv.

2008-02-08 @ 21:11:45
URL: http://hannasundqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback